Museolab

ηλεκτρονικές εκδόσεις

ηλεκτρονικές εκδόσεις

 ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ. ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΟν ΜΑΗ του ’68 

 ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ. ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΟν ΜΑΗ του ’68 

Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού της έκθεσης για τον Μάη του '68, έγινε σαφές πως ο τρόπος προσέγγισης και παρουσίασης των γεγονότων, κατά τις διάφορες επετειακές εκδηλώσεις, επικεντρώνεται κυρίως στα μεγάλα ονόματα, τις πολύχρωμες αφίσες και τις εντυπωσιακές φωτογραφίες των διαφόρων πρακτορείων. "Η σχέση, όμως, της δικής μας έκθεσης", όπως αναφέρεται και στο βιβλίο, "με το Συνέδριο της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Oι Κοινωνικές Επιστήμες σήμερα. Διλήμματα και Προοπτικές πέρα από την Κρίση» μας έδωσε την αφορμή και μας ανάγκασε, ταυτόχρονα, να ψάξουμε κάτω από τον όγκο των εντυπωσιακών ασπρόμαυρων φωτογραφιών, των ευφάνταστων συνθημάτων, των εμβληματικών αφισών, κάτω από τις εκατοντάδες αλληλοαντικροουόμενες μαρτυρίες. Για να διαπιστώσουμε ότι αυτό που είχαμε μπροστά μας είναι πολύ πιο σύνθετο κοινωνικά, χρονικά και γεωγραφικά από ό,τι αρχικά νομίζαμε. Όπως και σε κάθε ενδιαφέρουσα ιστορία, δεν μπορείς να διακρίνεις εύκολα «καλούς» και «κακούς», δεν μπορείς να πεις πότε «άρχισε», πολύ δε περισσότερο, πότε «τελείωσε».

Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μελετάται η ενασχόληση με το πρόσφατο παρελθόν, το πώς διαχειρίζονται τα γεγονότα του Μάη του '68 και της συλλογική μνήμης, αλλά και το πώς εκτίθενται τα κοινωνικά κινήματα σε διαφορετικούς πολιτιστικούς χώρους εν γένει. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η δική μας εκθεσιακή ιδέα, αναλύοντας τα διαφορετικά αφηγηματικά μέσα που χρησιμοποιήσαμε και τους τρόπους που επιλέξαμε να αναδείξουμε τα πρόσωπα, τα γεγονότα και τα τεκμήρια. Το τρίτο και τελευταίο μέρος είναι αφιερωμένο στην ίδια την έκθεση που σχεδιάσαμε και παρουσιάσαμε τον Ιούνιο του 2019. Μέσα από αναλυτικές περιγραφές, ο αναγνώστης μπορεί να επισκεφτεί νοητά την έκθεσή μας και να κατανοήσει τους λόγους που μας οδήγησαν σε κάθε είδους εκθεσιακές και αφηγηματικές αποφάσεις. Έτσι, το κεφάλαιο αυτό ξεφεύγει πλήρως από τους τυπικούς καταλόγους των εκθέσεων, παρουσιάζοντας τόσο το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που χρησιμοποιήθηκε στην έκθεση -εμπεριέχοντας ενεργά εργαλεία διάδρασης- όσο και τη μέθοδο που ακολουθήσαμε στη λήψη αποφάσεων.